Page content

Mijn nummer 1: Brieven van mijn ziel 2 – Chantal van den Brink

Mijn ervaringen met mijn favoriete boek over Vermoeidheid (deel 2)

Brieven van mijn ziel 2 is het vervolg op Brieven van mijn ziel 1. In deel 1 beschrijft Chantal hoe zij last kreeg van vermoeidheid, haar huwelijk stop zette, haar huis verkocht en op zoek ging naar herstel. Dit doet zij op een holistische wijze. Zo ontmoette ze haar nieuwe man tijdens een cursus, met wie ze later een bedrijf begint en een healing opleiding volgt. Chantal ontwikkelt gedurende het boek steeds meer haar sensitiviteit en intuïtie.

Dit boek gaat verder. Het beschrijft hoe Chantal terecht komt op haar nieuwe woon- en werkplek: een plek waar als zij er komen wonen heel veel aan geklust moet worden. Daarnaast beschrijft Chantal haar zwangerschappen en komst van drie dochters.

Chantal blijft last houden van vermoeidheid, ze deelt in dit boek wat ze hier tegen doet. Zo liggen hier weer wat vorige levens aan ten grondslag, die gedetailleerd worden beschreven.

Wat vind ik de voor en nadelen van dit boek?

• Wat ik mooi vind van dit boek, is dat huidige beperkende situaties en gedachtes waar Chantal in dit leven last van had, duidelijk worden gekoppeld aan situaties en gedachtes uit een vorig leven. Door middel van inzicht kunnen deze gedachtes worden getransformeerd.
  • Ik vind de kwetsbaarheid en openheid waarmee Chantal haar ervaringen deelt prachtig. Zo werkt Chantal op een gegeven moment tegen haar zin in, vanwege financiële redenen, in haar eigen bedrijf. Het liefst wil ze schrijven, maar dit doet ze niet meteen. Ook beschrijft Chantal de relatie met haar moeder; die verloopt stroef. Langzaam maar zeker krijgt Chantal meer inzicht in een blokkade die haar nog in de weg zit; misbruik. Naast therapeuten die Chantal hebben geholpen, beschrijft Chantal hoe haar gidsen (stemmen die zij hoort) haar helpen. Een mooi stukje vind ik bijvoorbeeld: ‘Niemand heeft je als kind ooit verteld over het bestaan van je ziel. Je hebt niet geleerd om te luisteren naar je gidsen. Nu, als volwassene, kost het tijd om te leren dat wij er voor jou zijn. Wij zijn deel van jouw bewustzijn. Er komt een dag dat je in iedere cel zult weten dat je een spiritueel wezen in menselijke gestalte bent. Maar voor het zover is, moet je eerst je angsten helen.’ Ik vind het mooi dat zij dit deelt en kan me voorstellen dat veel HSP hier herkenning in vinden en wat aan hebben!
  • In het eerste hoofdstuk moest ik wat wennen aan de beschrijvende, gedetailleerde manier van hoe met name uiterlijke vormen werden omschreven. Later las het heerlijk weg, ik heb het binnen een paar dagen uitgelezen. Het las als een tierelier. Chantal heeft een prachtig schrijftalent. Ik kan je deze twee boeken van harte aanbevelen als je als HSP last hebt van vermoeidheid. Ik ben zeer benieuwd naar het nog te verschijnen deel 3!
  • Ik had het fijn gevonden als het boek een inhoudsopgave had, ik hou van structuur. Maar, dit kleine puntje op de i valt in het niets ten opzichte van de inhoud van het boek ; ).

Meer lezen?

Brieven van mijn ziel 2 Chantal van den Brink